גופי מחקר אקדמיים מובילים חקרו את Classit והגיעו למסקנות יוצאות דופן באשר למידת האפקטיביות של המערכת בשיפור ההישגים המתמטיים ומיומנויות הלמידה של התלמידים.
מחקר המבוסס על 107 ראיונות. מציג נתונים מרתקים לגבי שימוש מורים ותלמידים בפלטפורמה.
המחקר מציג יתרונות ברורים ומשמעותיים למערכת Classit בכמה היבטים:
1. שיפור בהישגי התלמידים
2. הגברת המוטיבציה ללמידה
3. שביעות רצון גבוהה מהמערכת‑ הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים
מהמחקר עולה כי העבודה עם Classit מפתחת מיומנויות למידה בקרב התלמידים, כגון מסוגלות עצמית, הבנה מעמיקה, מיומנויות מתמטיות, בקרה עצמית ואחריות ללמידה.
המורים העידו כי תמונת המצב שקיבלו ממערכת Classit נותנת להם ערך מוסף, ומאפשרת היכרות מעמיקה עם הרגלי הלמידה של תלמידיהם, רמת ההבנה שלהם ומצבם הרגשי‑ וכל זאת בזמן קצר. עוד העידו המורים כי תמונת המצב המתקבלת במערכת מאפשרת להם להתאים את ההוראה לצרכיי כיתתם.
100% מהמורים במחקר העידו כי לא נתקלו בקשיים בעבודה עם מערכת Classit
מחקר הערכה זה ליווה את העבודה במסגרת פרויקט "לומדים קרוב רחוק", בשיתוף משרד החינוך וברנקו‑וייס, שהחל בתקופת סגר הקורונה הראשון ונוצר כמענה לצורך המיידי בלמידה מרחוק. הנתונים משקפים תוצאות המתייחסות הן ללמידה מרחוק והן ללמידה בכיתות. התוצאות נוגעות לחוויית המורים והתלמידים.
הנתונים מחזקים ממצאים קודמים בנוגע לאפקטיביות של המערכת במספר אספקטים: